Veteraanikeilailun
VALKEAKOSKELLA
ALKUKILPAILU 5.2.–31.3.2024
FINAALIT 6.–7.4.2024

Valkeakosken keilailuliiton alaisten seurojen jäseniä tarvitaan vapaaehtoisiksi SM-kilpailun järjestämiseen. Vapaaehtoisuus on vapaaehtoistoimintaa ja siitä ei makseta palkkaa. Vapaaehtoisille tarjotaan kahvi ja pientä purtavaa keilahallilla heidän toimiessaan Valkeakosken keilailuliiton määräämissä tehtävissä. Valkeakosken keilailuliitto ei vakuuta vapaaehtoisia.

Vapaaehtoisena työskentely on erittäin arvokasta ja auttaa kilpailujen sujuvuudessa. Vapaaehtoisia tarvitaan toimimaan mm.

• ratavalvojana
  • täytepelaajana

Ratavalvojan tehtävänä on tehdä keilaajien pelaaminen mahdollisimman miellyttäväksi ja sujuvaksi. Ratavalvoja auttaa kaikin mahdollisin tavoin, jos normaaliin pelirytmiin tulee jokin häiriö, kuten keila rännissä tai virhe pistelaskimessa. Ratavalvoja toimii kilpailun johtajan apuna. Ratavalvoja asioi, keskustelee ja raportoi havaintonsa kilpailun johtajalle.

Tule ratavalvojana ajoissa paikalle, 30 minuuttia ennen kilpailuerän alkua. Ratavalvojana pukeudut asianmukaisesti ja selkeästi tunnistettavaan ratavalvojan liiviin, jotta kilpailijat ja katsojat tunnistavat sinut. Liivin saat keilahallilta. Liivi tulee palauttaa sovittuun paikkaan valvontavuoron päätyttyä.

Seurojen ja niiden jäsenten kanssa sovitaan vuorot ratavalvonnasta. Iso kiitos jo ratavalvojaksi ilmoittautuneille!

Täytepelaajaa tarvitaan, jos kilpailuerästä puuttuu parillinen määrä kilpailijoita. Tieto täytepelaajan tarpeesta saattaa tulla äkillisesti, kuten 30 minuuttia ennen kilpailun alkamista! Mikäli olet kiinnostunut toimimaan täytepelaajana, voit laittaa sähköpostia vkl@valkeakoskenkeilailuliitto.com.

Täytepelaajalla tulee olla keilailulisenssi. Veteraanin tulee olla tehnyt oma SM-suorituksensa ennen täytepelaajana toimimista.